zondag 4 november 2007

Ik ben er aan begonnen!

Hallo allemaal,

De kop is er af. Ik ben begonnen met een eigen bedrijfje via netwerkmarketing. Ik ben druk aan het leren en ik moet zeggen de cursussen zijn erg duidelijk en inderdaad mijn upline zoals dat heet helpt mij aan alle kanten. Het maakt niet uit hoe dom mijn vragen soms zijn, ze nemen alle tijd om het me uit te leggen. En terwijl ik het onder de knie probeer te krijgen en flink aan het experimenteren ben met mijn aan geleerde technieken helpen zij mij om leden in mijn downline te zetten, en ook daar gebeuren positieve dingen.

Ik ben ondertussen ook bezig met mijn eigen downline op te bouwen en dat gaat me helemaal niet verkeerd af. Ik heb gekozen voor een bedrijf waar ik geen inkoop heb en echt alles van uit huis kan doen. Ze hebben online trainingen en vergaderingen,en ik doe dus alles met mijn pc en heb vaak contact met mijn teamleden via skype. Wat weer eg gezelig is want je leert elkaar zo ook beter kennen. En inderdaad over de hele wereld. Ik heb een teamlid in Bolivia en een in Belgie en nog wel een paar, maar met deze twee heb ik toevallig het meeste contact.

Het is niet niks doen en snel rijk worden, maar dat heb ik al eerder gezegd ik geloof niet in dat soort dingen. Ik heb nu alle tijd omdat het hier in Hongarije al om 16.00 uur donker is en die uren steek ik er dan ook in. Het is ook logisch, als ik een gewone winkel open en ik steek daar geen tijd en energie in en doe niet elke dag mijn winkel open,zal ik ook weinig klanten hebben en dus weinig omzet. Maar werk ik hard aan mijn winkel, dan zal ik veel klanten krijgen en ik zal de winkel met minder energie prima draaiende kunnen houden. Het is wel belangrijk om onderhoud te plegen en te zorgen dat je toch ook weer nieuwe klanten blijft krijgen. Uiteindelijk is dit precies het zelfde. Alleen dan via internet en ik hoef niet van acht tot vijf in mijn winkel te zitten. Ik werk een bepaalde tijd aan mijn winkeltje op internet d.m.v. advertenties, emails etc, ik leer mijn lessen en probeer ze in praktijk te brengen waar door ik ook weer leer, en dat doe ik wanneer ik tijd heb. En dat bevalt me heel erg goed. Heb ik een dag geen tijd, is dit niet meteen een ramp door alle programma's die je erbij krijgt en waar je mee leert werken loopt het toch wel door. Dus ik heb een soort partime eigen bedrijf. Doe ik weinig, groeit het langzaam, werk ik hard groeit het sneller.

En natuurlijk heb ik de afgelopen periode ook wel momenten gehad, dat ik het even niet meer wist. Of in een dip zat en dacht dit gaat mij nooit lukken. Maar ik ben er aan begonnen en heb er al aardig wat tijd in zitten, ik zou wel gek zijn om dat aan de kant te gooien. Je gaat ook geen winkelpand huren of kopen en inrichten en vullen, en als het dan niet meteen vol stroomt met klanten maar bij de pakken neer zitten en stoppen. Nee dan ga je kijken, hoe kan ik het anders doen, hoe doen die andere winkels dat en je gaat experimenteren en uit eindelijk vind je een manier die jou ligt en die werkt. En daar is de upline ook voor,om je door een dip heen te helpen, die hebben ze allemaal meegemaakt en geeft niks. Kijk eens in mijn winkel rond.

Groetjes Diane.

Geen opmerkingen: