vrijdag 9 november 2007

Tegenslag.

Hallo allemaal,

Dat hoort er natuurlijk allemaal bij, tegenslag. Maar hier hadden we problemen met internet. Wij wonen in Hongarije in de bergen en hebben dus draadloos internet. Als we hier een flink onweer hebben, dan slaat de bliksem altijd in op de paal dus dan houd het hier echt even op met internet. Dit weten we en zijn we aan gewend inmiddels en meestal is het internet na het onweer weer vlot terug. Maar dit keer weet ik niet wat er aan de hand was, het was er dan wel dan niet. En dan kun je dus niet veel doen. Twee dagen heb ik in moeten halen om mijn tempo vol te kunnen houden. Dat was dus echt even een tegenvaller.

Maar goed alles werkt weer, en ben dus met nieuwe energie weer aan de gang. Ik ben nu bezig om een website te maken. Dit is niet mijn dagelijks werk, dus veel vloeken en tieren hier achter de pc, meestal is het mijn eigen fout als het niet goed gaat. Maar het is wel heel leuk om te doen zo een site maken. Op deze site probeer ik mijn kortings winkeltje te promoten. Ik ben mij er goed van bewust, dat niet iedereen geld wil verdienen en een eigen winkel wil hebben. Maar ik moet natuurlijk wel klanten in mijn winkel krijgen.

Vandaar de website, waarin ik de mensen laat zien dat ze met korting kunnen kopen zonder verplichtingen. Want niemand is verplicht om er ook geld mee te verdienen. Maar met de aan komende feestdagen is het natuurlijk wel lekker als je kortingen kan krijgen en deze kortingen kan sparen en uit eindelijk weer lekker in contant geld op je rekening kan laten storten. En dat is wat ik verkoop, gratis lidmaatschap en kopen met korting. Willen de mensen meer, dan ben ik er van overtuigd dat ze dat zelf wel gaan onderzoeken en ook een winkeltje gaan starten als ze dat graag willen.

Wat mij ook opvalt dat er nog aardig wat mensen bang zijn om aan zo iets te beginnen. Dit komt denk ik door het verleden, het is een feit dat er veel bedrijfjes zijn geweest die alleen mensen kaal plukten en er met het geld vandoor gingen. Maar deze bedrijven zijn stuk voor stuk aan gepakt, er zijn inmiddels mogelijkheden om dit soort bedrijven ook aan te pakken. Helemaal uitsluiten zal nooit lukken, net zo min als dat je oplichters e.d. kan stoppen, dit soort figuren zullen onze maatschappij altijd blijven treiteren helaas. Waar je op moet letten, is of een bedrijf al langer bestaat, het bedrijf waar ik nu bij werk bestaat 10 jaar en groeit nog steeds. En voldoet ook aan de regels, dus niets illegaals aan.

En wat ik ook overal lees en op het nieuws zie, is dat er veel oude bedrijven (fabrieken e.d.) het langzaam maar zeker moeten afleggen en de snelheid van de ontwikkelingen niet meer kan bij houden of juist wel en meer gaan automatiseren, met als gevolg afvloeingsregelingen, gedwongen ontslagen, verhuizen naar lage loonlanden.
En het is ook een feit als je boven een bepaalde leeftijd komt, kun je het wel vergeten om nog werk te vinden of het wordt je op zijn minst wel heel erg moeilijk gemaakt. Dan is internet toch helemaal niet zo een vreemd alternatief om met weinig investering iets voor je zelf op te bouwen. Want dit stukje maatschappij groeit heel erg hard en geeft veel mogelijkheden. Ook voor vrouwen die beginnen met kinderen en er toch graag bij zijn als ze opgroeien. Zelfs de KvK heeft hier al over geschreven en denkt dat internetmarketing zoals ik dat nu doe alleen maar zal groeien en een nieuwe banenmarkt zal zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is, als je dromen hebt en je zou ze waar kunnen maken, waarom laten veel mensen zich dan toch tegen houden door hun omgeving. Als je niet je eigen gevoel volgt en probeert je dromen waar te maken ben je dan niet ergens in de fout aan het gaan? Ik ben er van overtuigd als je iets wilt en je er voor gaat en of dat nu werken is voor de baas en proberen promotie te krijgen, of een eigen winkel te beginnen in een mooie drukke winkelstraat, of dat je daar geen geld en mogelijkheden voor hebt met een kleinere investering een eigen zaak op gaat zetten op het internet. Het is allemaal hard werken voor je geld, wat is daar dan mis mee.

Kijk eens op mijn nog niet helemaal afgemaakte website.

Groetjes Diane

Geen opmerkingen: